Hoşgeldin. Soru sormak veya cevaplamak için hemen üye ol.
0 oy
1.2k kez görüntülendi
ios development kategorisinde tarafından
tarafından düzenlendi
Uygulama içerisinde background olarak kullanacağım bir resim için  Images.xcassets'e ilgili resmin  sadece 3x versiyonunu eklesem, 2x  ve 1x versiyonlarını eklemesem bir sorun olur mu ? Yoksa hepsini ayrı ayrı eklemem mecburi mi ?

Ayrıca  kullanacağım galeri ve background için olacak resimlerin formatı png olunca çok büyük yer kaplıyor, jpg olması bir sorun teşkil eder mi ?  Sanki bir yerlerde png daha performanslı onu tercih edin gibi bir şey okumuştum. Doğru mu ?

1 cevap

+1 oy
tarafından
tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap

sadece bir imaj boyutunu eklemeniz sıkıntı yaratmaz, ama eklediğiniz bu imaj boyutu kalite açısından uygun olmayan çözünürlüklerde kötü görüntülenir. Tercih meselesi. Ben tüm ekran çözünürlükleri için ayrı ayrı imajlar kullanılması taraftarıyım.

apple kullandığınız imajların PNG olmasını tavsiye eder, çünkü png imajlarda transparency kanalıda gömülüdür ve Alpha compositing işlemi daha kolay yapılır. bu nedenle PNG imajlar özellikle imaj manüpülasyonu gerektiğinde veya animasyonlarda kullanıldığında daha iyi performans sergilerler. ama imajlarınızı statik olarak görüntülüyorsanız JPG'de kullanabilirsiniz tabi.

tarafından
Teşekkür ederim. Peki örnek olması açısından :
1920 x 1080 boyutlarında 3x bir background resmini imageview'e ekliyorum ve diğer 2x ve 1x'i eklemiyorum.

 Daha sonra uygulama bu downscaling'i ben versiyonları eklemediğim için kendisi mi programsal olarak yapıyor ? Eğer doğruysa bu downscaling sebebiyle ram kullanımı da artar değil mi ?
tarafından
+1
tabiki artar,1920 x 1080 imajı 640 x 960 çözünürlüklü bir iphone4'de de kullanmış oluyorsunuz ki iphone4'ün donanımı iphone6+'a göre oldukça yetersiz.
tarafından
İşte hayat kurtaran bir bilgi daha öğrendim sizden. Ne kadar teşekkür etsem az kalır.
tarafından
uygulamamızın hedefindeki cihazlarda 1x kullanan bir cihaz yoksa, yine de assets içinde kullandığımız resimlerin 1x versiyonu olmalı mı ? Bu kısım netleşmedi zihnimde.
tarafından
+1
hayır, o zaman 1x kullanmaya gerek yok.
tarafından
Tabbar ve navbardaki ikonlar için de geçerli değil mi ?
tarafından
evet, hepsi için geçerli.
tarafından
Xcode, images.xcassets içindeki png formatlı görsellerimizin boyutlarını kendi içinde bir sıkıştırma ile küçültüyor mu uygulama boyutunu düşürmek için ?  Böyle bir şey söz konusu değilse, png optimizasyonu için şunu* deneyeceğim:
http://talkcool.info/?p=120

Siz png görselleriniz için herhangi bir optimizasyon kullanıyor musunuz projelerinizde ?
Ben ImageAlpha*'yı denedim. İnanılmaz etkili oldu. 10 MB tutan görseller, kalie kaybına uğramadan şimdi 5,5 MB :)

*http://pngmini.com
tarafından
+1
hayır daha önce hiç kullanmadım png optimizasyonu.
ama png dosyalarınız bu tarz image compression uygulamalarıyla küçülterek farkında olmadan uygulamanın çalışma performansını da düşürebileceğinizi unutmayın.
png dosyalarındaki transparency kanalıyla oynayarak image data size'ını küçültebilirsiniz.
ama ilgili image'ın uyuglama içinde render edilme süresini farkında olmadan arttırıyor olabilirsiniz. ilk cevabımda da değindiğim gibi;
apple kullandığınız imajların PNG olmasını tavsiye eder, çünkü png imajlarda transparency kanalı da gömülüdür ve Alpha compositing işlemi daha kolay yapılır.
tarafından
Evet haklısınız. İlk yöntem biraz sakat :) Ancak ikinci yöntemde resimlerin alpha kanalını koruyup optimize ediyor. Ben de sonra bunları xcode'a alıyorum :) Malum resimlerle dolu bir uygulama oldu. Interface için çok kastırdım  :)
...