Hoşgeldin. Soru sormak veya cevaplamak için hemen üye ol.

Xcode iphone simülatorü referans değerleri nedir ?

0 oy
37 kez görüntülendi
25, Mart, 2016 ios development kategorisinde huseyinvural tarafından soruldu
Herkese selamlar,

Uygulamalarımızı hazırlarken oldukça tasarruflu olmaya çalışıyoruz, fakat malumunuz bu kolay olamıyor. Hazırladığım uygulama çok ufak değil içinde bolca scrool listeleme resim ve text gösterme oluyor. Sizce bu gibi uygulamalarda simülatör ve ya cihazın ortalam cpu ve bellek kullanım değerleri yüzde kaçlarda olmalıdır.

Özellikle içinde uitextview ve uiimageview olan tableviewları hızlıca scrool ettiğimde cpu kullanımı %50 lere ulaşıp sonra geri aşşağıya iniyor sizce bu normal bir durum mudur ? Sizler uygulamalarınızda neyi referans alıyorsunuz, paylaşa bilirseniz çok sevinirim.

Teşekkürler, iyi çalışmalar.

1 cevap

0 oy
26, Mart, 2016 yasin tarafından cevaplandı
26, Mart, 2016 huseyinvural tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap

öncelikle simulator üzerindeki testlerde elde ettiğiniz performans değerlerini göz önüne almayın.
Uygulamanızı kesinlikle gerçek cihazlar üzerinde, özellikle de uygulamanın çalışacağı minimum yeterlilikteki bir cihaz üzerinde deneyin.
Gerek xCode içerisinde uygulamanızı bir cihaz üzerinde test ederken erişebileceğiniz, gerekse developer tool'ları ile gözlemleyebileceğiniz datalar var. (memory leak vs.)
scrollView veya tableView scroll ederken CPU'nun anlık olarak %50'leri aşması normal bir durum. Ama scroll esnasında bellek kullanımı scroll ettikçe artıyorsa, kullandığınız scrollView veya tableView yapısında sıkıntı var demektir. Özellikle tableView'lerde, her yeri geldiğinde söylediğim gibi reusable bir yapı kullanıyor olmanız çok önemli.

en önemli husus bellek.
uygulamanız kullanıldıkça bellek kullanımının sürekli artmıyor olması gerekir.
eğer uygulama kullanımına göre, mesela view'lar arasında geçiş yaparken bellek kullanımı yükseliyor ve diğer view'lara geçtikten sonra da düşmüyorsa, kurduğunuz yapıda sıkıntı var demektir.

26, Mart, 2016 huseyinvural tarafından yorumlandı
Evet, detaylıca takip etmeye çalıştım sizinde söylediğiniz gibi hızlı scroolarda anlık bir cpu yükselmesi oluyor, bunun anormal olmaması beni sevindirdi :)

Bellek kullanımında da viewlar arası geçilerde birkaç mb ufak değeşilikler aşağı ve yukarı şekilde olabiliyor bir view a geçiyorum artıyor geri geliyorum biraz düşüyor gibi ama genelde 60MB aşmıyor memeory kullanımı.

Sadece gorsel cachlemek için haneke diye bir kütüphane kullanmış sanıyorum ki sabit diske değil belleğe cacheleme yapıyor eğer çok fazla resim görüntüleme yaparsam bellek kullanımımı çok artırıyor bir şekilde bunun önüne geçmeye çalışacağım.

Resimleri görüntülemek ve bunu cachelemek için önerebileceğiniz bir kütüphane var mı ? Bunu kesin kullanın diyeceğiniz bir tric.

Cevabınız için teşekkürler.
26, Mart, 2016 yasin tarafından yorumlandı
image cache'lemek için şöyle basit bir class kullanabilirsiniz mesela.
http://forum.yasinturkoglu.com/95/memory-warning-hatalarını-nasıl-kontrol-edip-düzelteceğiz?show=98#c98
26, Mart, 2016 huseyinvural tarafından yorumlandı
uygulayacağım teşekkürler.
...